Två matcher

B-lags match
Frövi IK - ÖSK Söder


Det var nästan som en slags seriefinal, ÖSK Söder serieledarna mot Frövi IK som ligger två i B-lagserien. Tändningen och energin som borde infinna sig vid sådana matcher ville inte visa sig. Sist vi spelade mot det här laget fick vi stryk med 8-4. Dagens lag var det yngsta och mest oprövade laget som stått på planen på mycket länge med endast 3 dubblerande A-lagsspelare (om man räknar bort mig, Wanda, Carro och Erika som varit bänknötare på A-lagsmatchen dagen innan). Efter en kvart fick Gyllen som kommit för att titta på låna ett par fotbollsskor av en åskådare och hoppa in och förstärka laget.  Matchen utvecklades inte alls så som vi hade velat och när halvleken slut stod det 0-3. Jennie wecksell hade fått ställt sig i målet eftersom ingen ordinarie målvakt kunnat infinna sig. Hon kastade snabbt av sig handskar och kläder när vi kommit in i omklädningsrummet och Carro fick ställa sig i målet.

Inte heller i andra halvlek ville tekniken infinna sig hos oss och ingen kände sig nöjd med sin egen insats. På något underligt vis lyckades vårat lysande topp-par göra mål och plötsligt hade vi ledningen i matchen med 4-3! Nu gällde det bara att hålla tätt! Då skadas A-C och Ida J blir utvisad eftersom hon fått två gula kort under matchen. Vi var nu tio mot elva och skulle hålla ut i minst en kvart! Martina övergav sin topp-position och förstärkte backlinjen. Nu spelade vi alltså helt defensivt med fem backar och fyra mittar. Till slut blåste domaren i pipan och vi kunde ta emot tre poäng och serieledningen.

Jag gick in från start som innermitt tillsammans med A-C och efter en tiominuters vila gick jag ut igen på högerytter. När målen började rulla in för vår del blev jag placerad på mittbacken för att stabilisera backlinjen tillsammans med Gyllen. Ostabilitet var nog det som starkast beskrev mig den matchen och jag var inte alls nöjd med min insats när jag åkte hem. Men jag kämpade tiden ut och var fruktansvärt trött när jag åkte så jag hoppas jag gjorde någon nytta.

A-lags match
HOIF - Frövi IK

Första regnet jag upplevt denna sommar. På uppvärmningen delade vi in oss i två ringar som stod och skulle hålla bollen i luften. Min grupp hade inte riktigt tekniken på plats, tror vårt rekord låg på fem om man räknade är en av oss dutta åt helvet så att den studsade på tre i ringen innan den nudda marken. Martina gjorde ett par tappra försök då hon utbrast "Okej nu kör vi seriöst" varpå hon dutta tre gånger och sedan passade långt utanför ringen och så skrattade vi och det seriösa var över till nästa gång hon gjorde ett försök som slutade likadant. Plötsligt invaderar det andra gänget våran ring med byxorna uppdragna till armhålorna. "Vi spelar så här idag" ropade de glatt och vi följde lydigt exemplet genom att dra upp byxorna en bra bit över naveln och fnissattackerna var högst närvarande hos alla! Helene tog sedan tag i uppvärmningen då hon första vändan ropar "upp med byxorna", andra vändan "ner med byxorna" och Malin undrar hur långt. Tredje vändan ropar hon att nu var det dags att koncentrera sig och vi blev seriösa på två röda sekunder. Vi är bra på att slå om fort!

Matchen innehöll mycket "tjong-fotboll" på grund av regnet och inleds med att HOIF får en frispark som går rätt in i vårt mål. Sedan kommer vi igen och får in mål på mål och även om det inte var den vackraste fotbollen jorden skådat var det ändå effektivt. Matchen slutar till sist 2-7 till vår fördel.

Själv fick jag göra ett inhopp på högeryttern och gjorde bra ifrån mig, igen. Men det verkar inte spela någon roll utan de böt ut mig efter sju minuter igen. Det är faktiskt riktigt tråkigt att inte ens få chansen att spela när vi har en sju-två ledning och jag har flyt i mitt eget spel. Nästa match är hemma mot Lindesberg och då vill jag verkligen spela eftersom det är min fotbollsgymnasietränare som coachar det laget och det vore härligt att få spöa dem! Det sa jag till dem också och då svarar de "gör två bra träningar den här veckan så får du spela för den här veckan ska vi ta ut spelarna med tanke på träningarna". Då funderar jag på vad har de gått på hittills då? Har det varit helt meningslöst att träna de här två veckorna? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback