Kyskhetslöfte

Att ha ett långdistansförhållande är ungefär som att vara nunna.  Folk förstår sig inte riktigt på nunorna eftersom de älskar hängivet och avstår från världens många frestelser utan att få något i gengäld, åtminstone inget rent fysiskt som man kan tro på. De förväntas leva i kyskhet av kärlek till gud. Så är det även för den som lever i långdistans, man får sällan något fysiskt eller något bevis på att den andra partnern håller sina löften men av kärlek litar man blint och intalar sig att allt kommer belönas. Omgivningen förstår inte, men det nunnor och långdistanspartner har som gör att vi orkar fortsätta även när det känns tungt är att alltid finns någon där och att man aldrig är ensam. Den tryggheten är drivkraften i tro, hopp och kärlek.

Kommentarer
Postat av: Clara

förbereder du oss, allmänheten, på att du/ni sa gifta er!? isf vill jag vara tärna!

2008-04-15 @ 17:17:51
Postat av: MLY

Hahaha nej det är inte aktuellt på några år skulle jag tro! Men jag ska komma ihåg dina önskamål ;)

2008-04-16 @ 11:40:41
Postat av: mlipf

Då hoppas jag att du räknat med att ha minst två tärnor på ditt bröllop!! ;)

2008-04-19 @ 18:35:09
Postat av: Jonas

Det är intressanta funderingar.. Jag tycker ändå att distansförhållanden kan vara rätt vasst, för man har personen på lite behörigt avstånd. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback