Tankar om muslimer, judar och förintelsen.

Jag har tänkt lite på muslimer idag. Såg bland annat en snutt av sjukhuset. En familj som kommit från Irak och bor nu i Sverige hade en flicka med grovt missbildad käke som gör att hon har extrema talsvårigheter. Hon hade genomgått två operationer i sitt hemland och förberedde sig på ännu en. Kan de inte sluta gifta sig med sina kusiner!? Ser de inte vad inaveln gör mot deras barn!? Jag blir så trött och arg när de nekar til det självklara, se till forskningen! den görs av en anledning!

Sen pratades det lite Muhammed-karikatyrer. Jag förstår att man kan bli arg och förbannad när man blir "attackerad" på det viset. Men det är faktiskt bara muslimer som behöver följa Islams lagar, liksom kristna, hinduer, buddister följer sina religioner. Men framför sin religion måste man se till sitt lands lagar och i Sverige råder yttrandefrihet. En rätt att alla ska få tycka och tänka som de vill. Vi har också reiligionsfrihet som ger dem rätten att utöva Islam i Sverige. Historien visar tydligt att när man tystar ner och tar bort den rätten så går det illa. Är det inte så mycket värre att sprida nazistisk, rasistisk och kvinnoförnedrande propaganda!?

Vi hade en föreläsare på skolan idag. Han är jude och överlevde förintelsen. Han överlevde kristallnatten, han överlevde nio koncentrationsläger och han överlevde dödsmarchen. Han såg saker som jag mår illa över att bara tänka på. Han har sett nazister sätta eld på hus i ghettot och sedan utöva prickskyttetävlingar på dem som blev så desperata att de hoppa från flervåningshus. Han har sett hur tyska soldater gått in på förlossningsavdelningen och skurit upp magen på havande mammor. Han har sett hur de mördade judiska spädbarn, hur de torterade barn för att komma åt deras föräldrar. Han såg hur en officier slet ett spädbarn från en mor som stått upp i sex dagar i en godsvagn med barnet på sin arm och slet isär det med sina bara händer. Han såg hur en tysk fångvaktare kvävde judar med ena foten medan han rökte sin cigarett. Det finns så mycket ondska i människor! Han förlorade hela sin familj. Han var bara tolv år när han sattes i sitt första läger, han var 18 när han befriades. Idag är han över 70 år och åker fortfarande runt fyra eller fem gånger vi veckan till olika skolor och berättar om sitt liv. Han säger att han har svårt att förlåta. Svårt att förlåta!? Han ska intebehöva förlåta dem som gjorde detta mot honom! Det var det vidrigaste mänskligheten någonsin gjort!

Det skrämmande är att det finns så många som förnekar att det någonsin hänt. Vad händer när det inte längre finns överlevande kvar att berätta sin historia? Det skrämmer mig att människor idag, trots att de vet om förintelsen, tror på de nazistiska ideologierna. Det skrämmer mig, och det borde även skrämma muslimerna som river upp hus och helvete för att någon klottrat ner en karikatyr av muhammed...

Kommentarer
Postat av: kalle

Tror Du på allt som den där juden berättade för Dig? Tydligen.

Sök på Holohoax på Pirate Bay, ladda ner den filmen, se den, och hör av Dig till mig sedan. Du verkar vara intresserad av saken så Du är väl intresserad av nya fakta också hoppas jag.

Hälsningar,

Kalle

2008-04-09 @ 22:40:39
Postat av: MLY

Jag kan göra det enbart för att kunna argumentera om saken, MEN jag förstår inte vilka "nya" bevis som kan sudda ut de miljoner ögonvittnen och fysiska bevis som redan finns. Nazisterna grävde ju sin egen grav genom att dokumentera hur de systematiskt utplånade alla som inte var tillräckligt "renrasiga" för dem! Så visst, jag kan se på din film men förvänta dig inte att jag ändrar uppfattning om vad som hände under andra världskriget.

2008-04-13 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback