Samhällsanpassning

För ett par år sedan gjorde de en undersökning där de delade upp människor som typ A och typ B. Enkelt sammanfattat är typ A morgonpigga människor och typ B morgontrötta. Inget vi själva gör kan påverka vilken typ vi tillhör utan det är medfött.

Jag är definitivt en typ B människa. Hur tidigt jag än lägger mig så har jag svårt att somna och ännu svårare att gå upp kl 07:00! Så vem är puckot som bestämt att Sverige och resten av världen ska vara vaken vid så ogudaktigt tidiga timmar!? Vem tänker på oss B-människor!?  


Kommentarer
Postat av: jocken

haha vilken smart tanke, jag står på din sida även här!

2008-01-22 @ 19:32:14
Postat av: mlipf

..jag är en AB-människa! när jag ska upp tidigt så är jag en B-människa, när jag är ledig är jag en A-människa! de är inte kul att vakna 7.00 när man är ledig, de tar ju 30min att somna om :(

2008-01-23 @ 14:30:59
Postat av: sofia

Det känns som om du har otroligt rätt, jag läste en artikel om a och b-människor och om hur man funderade på att tillämpa flextid på de flesta arbeten. Skulle vara det bästa regeringen någonsin gjort! Jag skulle vara glad iallafall, jag är som effektivast på natten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback